اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 20870
1394/12/22 - 01:25
پیشی گرفتن چین از کانادا در زمینه سلول های بنیادی

طبق مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است محققین چینی از نظر مطالعاتی که در زمینه طب بازساختی صورت گرفته است مقام پنجم دنیا را دارند و جزء پرکارترین محققین این زمینه محسوب می شوند.

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، طب بازساختی یک زمینه بینارشته ای در مطالعات و پژوهش ها محسوب می شود که به دنبال ترمیم، بازسازی و جایگزینی سلول ها، بافت ها و اندام ها است و در این میان از روش هایی مانند ژن درمانی، پیوند سلول های بنیادی، مهندسی بافت و بازبرنامه ریزی انواع سلول ها و بافت ها استفاده می کند.

در سال های اخیر هر چه پیشرفت ها در زمینه سلول های بنیادی بیشتر شده است، طب بازساختی نیز با سرعت بیشتری رشد کرده است. در این سال های مقالات و مطالعات متعددی صورت گرفته است که در آن محققین چینی ابتکار عمل را در دست داشته اند. آمار نشان می دهد که چین در توانسته است که بیش از 25 رده سلول بنیادی جنینی و 70 رده از سایر سلول های بنیادی را به بازار سلول های بنیادی معرفی کند. از طرفی آمار نشان می دهد که چین و محققین این کشور در سال های اخیر توانسته اند پیشرفت های زیادی در زمینه سلول درمانی و طب بازساختی داشته باشند و با توجه به آمار ارائه شده در این زمینه توانسته اند در رده بندی کشورهای صاحب نظر در این زمینه از کانادا که رتبه پنجم را داشت پیشی گرفته و جای این کشور را بگیرند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved